Przedsiębiorcy prowadzący działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych


        W związku z nowelizacją ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005 r. Nr 236 poz. 2008 z późn. zm.) od 1 stycznia 2012 r. weszły w życie nowe obowiązki dotyczące rejestracji przedsiębiorców świadczących usługi w zakresie odbioru i transportu odpadów komunalnych.
        Od 1 stycznia 2012 r. działalność w zakresie odbioru i transportu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości wymaga uzyskania wpisu do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta. Wpisu do rejestru działalności regulowanej oraz zmiany wpisu w tym rejestrze dokonuje się na pisemny wniosek zainteresowanego podmiotu.

Wzór wniosku stanowi załącznik do informacji oraz dostępny jest w Urzędzie Gminy Dmosin (pok. 3) .

       Przedsiębiorcy odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, którzy w dniu wejścia w życie znowelizowanej ustawy posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych, mogą wykonywać swoją działalność bez wpisu do rejestru działalności regulowanej przez okres  12 miesięcy od wejścia w życie powyższej ustawy, tj. do 31 grudnia 2012 r.
       Wykonywanie pozostałych usług komunalnych (opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na stację zlewną, działalność w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części), nadal wymagają uzyskania zezwolenia.

       Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do spełnienia następujących wymagań:

1. Posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zapewnienia jego odpowiedniego stanu technicznego.
2. Utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
3. Spełnienia wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
4. Zapewnienia opowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo-transportowej.

       Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do:

1. Przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach.
2. Przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych.

 

Opublikowano: 07 lutego 2012 14:09

Kategoria: Aktualności

Załączniki:

oswiadczenie.doc [23 KB]

wniosek.doc [36.5 KB]

Wyświetleń: 1176

Gmina Dmosin

Realizacja: IDcom.pl