Deklaracja dostępności Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Dmosin

Urząd Gminy Dmosin zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Dmosin.

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo przystosowana dla potrzeb osób niepełnosprawnych.

  • tytuły stron prawidłowo wdrożone w całym serwisie, każda strona posiada swój własny tytuł stworzony w oparciu o jeden ustalony wzorzec. Dostęp do treści jest ułatwiony poprzez korzystanie ze skrótów klawiaturowych,
  • serwis w znacznym stopniu spełnia wytyczne techniczne związane z dostępnością,
  • dostępne udogodnienia dla osób niepełnosprawnych: powiększenie czcionki, podświetlenie linków, ustawienia wysokiego kontrastu,
  • nagłówki prawidłowo wdrożone w stronie głównej oraz podstronach,
  • wszelkie informacje zawarte w serwisie są redagowane w sposób zrozumiały i czytelny.

Strona internetowa bip.dmosin.pl spełnia wymagania w 95,67 %.

 

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne:

  • linki w serwisie otwierają się w tym samym oknie, jednak z uwagi na pewne ograniczenia systemowe mogą się zdarzyć sytuacje, w których będą się one otwierały w nowym oknie nie informując o tym użytkownika,
  • mogą się zdarzyć sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisów: cel linku nie jest prawidłowy określony, załączniki nie posiadają informacji na temat wielkości i formatu pliku, grafiki nie zawierają tekstu alternatywnych oraz wersji tekstowej.
  • mogą się zdarzyć sytuacje, że pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że pochodzą z różnych źródeł, opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji, posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji (np. skany dokumentów), opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
  • po dokonaniu walidacji znaleziono ostrzeżenia dotyczące brakujących wpisów name dla elementu input buton, title w części linków oraz brakującego opisu tagu czy nawiasu w kodzie (nie ma żadnego wpływu na korzystanie z serwisu).

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności:

  • Deklarację sporządzono dnia: 2021-01-20,
  • Deklarację sporządzono na podstawie samooceny. 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.

  • Osobą kontaktową jest Monika Okrasa - Koordynator ds. dostępności , adres e-mail: sekretariat@dmosin.pl , telefon: (46) 874-73-77, kom. 501-074-980. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

 

Informacja zwrotna

Na podstawie art. 18 (1-6): Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Postępowanie odwoławcze

Na podstawie art. 18.7: W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

  • Budynek Urzędu Gminy Dmosin znajduje się w Dmosinie nr budynku 9 i nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych.
  • W przypadku gdy Klient niepełnosprawny chce skorzystać z usług Urzędu Gminy Dmosin , powinien w pierwszej kolejności skontaktować się z Koordynatorem ds. dostępności Urzędu.
  • Koordynator ds. dostępności, po zdefiniowaniu potrzeb Klienta, realizuje ją bądź zawiadamia odpowiedniego pracownika Urzędu i przekazuje informację o terminie ewentualnego spotkania z pracownikiem merytorycznie realizującym dane zadanie.
  • Po załatwieniu sprawy koordynator ds. dostępności służy pomocą osobie niepełnosprawnej w opuszczeniu Urzędu.
  • Powyższe zasady mają zastosowanie do obsługi klientów niepełnosprawnych , Klientów z ograniczeniem zdolności ruchowej, a w uzasadnionych przypadkach również innych Klientów , którzy zgłaszają taką potrzebę.

Dostosowanie korytarzy

  • Korytarze na parterze oraz I piętrze budynku są częściowo dostępne dla osób poruszających się na wózkach.

Dostosowanie schodów

  • Schody nie są dostępne dla osób poruszających się na wózkach.

Dostosowanie wind

  • W budynku nie ma windy.

Dostępność pochylni

  • W budynku nie ma pochylni.

Dostępność platform

  • W budynku nie ma platform.

Dostępność informacji głosowych

  • W budynku nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.

Dostępność pętli indukcyjnych

  • W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

Dostosowanie parkingów

  • Przy budynku nie ma miejsca parkingowego dla osoby niepełnosprawnej.

Prawo wstępu z psem asystującym

  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostępność tłumacza języka migowego

  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Istnieje możliwość skorzystania z bezpłatnych usług tłumacza migowego w godzinach pracy urzędu, tj. w godz. 8:00 – 16:00 po wcześniejszym umówieniu terminu. Kontakt: Monika Okrasa, pok. 18, tel. (46) 874-73-77, kom. 501-074-980, e-mail: sekretariat@dmosin.pl

Dodatkowe informacje:

Deklaracja poprawy dostępności

  • staramy się sukcesywnie eliminować wszystkie błędy składowe HTML, aby serwis dobrze spełniał wytyczne związane z dostępnością.

Opublikowano: 20 stycznia 2021 15:01

Kategoria: Obowiązki informacyjne

Załączniki:

Raport o stanie zapewnienia dostępności [113.22 KB]

Plan działania [807.38 KB]

Wyświetleń: 3697

Gmina Dmosin

Realizacja: IDcom.pl