Ogólna klauzula informacyjna RODO oraz Klauzula informacyjna dot. portalu społecznościowego Facebook

2. Klauzula informacyjna dot. strony Gminy Dmosin na portalu społecznościowym Facebook 

Klauzula informacyjna

Zgodnie z art. 13 ust. 1−2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1) – dalej RODO − informujemy, że:

 

 

Dane Administratora Danych Osobowych

 

Gmina Dmosin reprezentowana przez Wójta Gminy, adres: Dmosin 9, 95-061 Dmosin.

Dane Inspektora Ochrony Danych

Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można kontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: iod@spotcase.pl  z dopiskiem „Gmina Dmosin” lub pisemnie na adres administratora wskazany powyżej.

Cel i podstawa prawna przetwarzania

§  dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań publicznych przez gminę, w szczególności promocji gminy, wydarzeniach, uroczystości, działaniach ukierunkowanych na zaspokajanie zbiorowych potrzeb mieszkańców, na podstawie:

§  art. 6 ust. 1 lit. f RODO tj. prawnie uzasadniony interes realizowany przez administratora, którym jest przekazywanie informacji oraz komunikacja z osobami zainteresowanymi bieżącą działalnością gminy,

§  art. 6 ust. 1 lit. e RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,

§  art. 6 ust. 1 lit. a w oparciu o udzieloną dobrowolnie zgodę wskazująca każdy odrębny cel przetwarzania tj.  na podstawie art. 6 ust. 1 lit a RODO

Odbiorcy danych osobowych

§  organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa,

§  podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora, na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych (tzw. podmioty przetwarzające), w szczególności dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, prawnych i doradczych,

§  właścicielowi portalu społecznościowego Facebook na niepodlegających zmianie zasadach dotyczących danych określonych przez Facebook dostępnych pod adresem https://www.facebook.com/about/privacy .

Kategoria danych

§  dane profilowe użytkownika zawierające imię i nazwisko oraz zdjęcie profilowe,

§  inne dane w zakresie opublikowanym na prywatnych profilu uzytkownika Facebook;

Przekazywanie danych osobowych poza EOG

Dane osobowe zostaną udostępnione Facebook Ireland Ltd., 4 Grand Canal Square, Dublin, Irlandia i Facebook, Inc. 1601 Willow Road, Menlo Park, CA 94025, USA. Tym samym, dane będą  przekazane do Stanów Zjednoczonych Ameryki, gdzie obowiązują inne przepisy z zakresu ochrony danych osobowych, które w szczególności mogą nie zapewniać dostatecznego poziomu ochrony. Dane zostaną przetransferowane przez serwis Facebook na jego serwery w celu stworzenia kopii zapasowej oraz w celach związanych z działalnością serwisu.

Okres przechowywania danych osobowych

Dane osobowe przetwarzane będą :

§  dane przetwarzane na podstawie udzielonej zgody będą przetwarzane do czasu jej wycofania,

§  do czasu niezbędnego do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi

Prawa związane z danymi osobowymi

§  dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, a także przenoszenia danych (w granicach określonych w Rozdziale III ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.),

§  jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody: prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,

§  prawo wniesienia skargi do PUODO (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa)

Podstawa obowiązku podania danych osobowych

Podanie danych osobowych administratorowi ma charakter dobrowolny

Informacja o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji i profilowaniu

W ramach działalności administrator nie będzie podejmował zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania

1. Ogólna klauzula informacyjna RODO

Szanowni Państwo

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu  Europejskiego i Rady (EU) 201/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako RODO, GDPR lub Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych). Celem RODO jest ujednolicenie zasad przetwarzania danych osobowych w całej Unii Europejskiej oraz ujednolicenie informacji kierowanych do klientów o ich prawach.

W związku z powyższym, poniżej znajdziecie Państwo informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez Urząd Gminy w Dmosinie, 95-061 Dmosin 9 oraz zasady, na jakich odbywać się będzie po 25 maja 2018 r. Niniejsza informacja nie wymaga od Państwa podejmowania żadnych dodatkowych działań.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia RODO informuję, iż:

  1. Administratorem Państwa danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy w Dmosinie jest: Wójt Gminy Dmosin, adres: 95-061 Dmosin 9.
  2. Jeśli mają Państwo pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania danych osobowych w zakresie działania Urzędu Gminy, a także przysługujących uprawnień, możecie się Państwo skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Panią Ewą Żuchowską na adres poczty elektronicznej iod@spotcase.pl lub pisemnie na adres: Urząd Gminy w Dmosinie, adres: 95-061 Dmosin 9.
  3. Administrator danych osobowych – Wójt Gminy Dmosin - przetwarza dane osobowe na podstawie obowiązujących przepisów prawa, zawartych umów oraz na podstawie udzielonej zgody (jeśli dotyczy).
  4. Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu/celach:

1)  wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze wynikających z kontekstu prawnego i będą to m. in. sprawy podatkowe, inwestycyjne, osobowe, ochrony środowiska, a zatem dotyczące tych obszarów, które wynikają z zamieszkiwania na terenie Gminy Dmosin lub z realizowanych w gminie działań przez osoby, których dane dotyczą;

2)  wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym

3)  realizacji umów zawartych z kontrahentami;

4)  w pozostałych przypadkach dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.

  1. W związku z przetwarzaniem danych w celach o których mowa w pkt. 4 odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być:

1)  organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;

2)  inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Gminą Dmosin przetwarzają dane osobowe, dla których Administratorem jest Wójt.

  1. W związku z przetwarzaniem Państwa danych posiadają Państwu następujące uprawnienia:

1)  prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;

2)  prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;

3)  prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) w przypadku gdy:

a)  dane nie są już niezbędne do celów, dla których dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,

b)  osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,

c)  osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,

d)  dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,

e)   dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa.

4)   prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych – w przypadku, gdy:

a)   osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych,

b)   przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,

c)   Administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,

d)  osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych, do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;

5)   prawo do przenoszenia danych – w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:

a)   przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,

b)   przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany;

6)   prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych – w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:

a)   zaistnieją przyczyny związane z Państwa szczególną sytuacją, w przypadku przetwarzania danych na podstawie zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej przez Administratora,

b)   przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą jest dzieckiem.

7.  W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO) przysługuje Państwu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, z obowiązującym prawem.

8.  W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w Urzędzie Gminy w Dmosinie Państwa danych osobowych, przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych.

9.  W sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, podanie przez Państwa danych osobowych Administratorowi ma charakter dobrowolny.

10.  Podanie przez Państwo danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.

11.  Państwa dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, jednak nie będą profilowane.

12.  Okres przechowywania danych osobowych w urzędzie określony został w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, a tym samym okres przechowywania uzależniony jest od załatwianej sprawy oraz od kategorii archiwalnej.

Szczegółowe informacje nt. podstaw prawnych przetwarzania danych osobowych, jakie mają zastosowanie podczas załatwiania konkretnej sprawy można uzyskać poprzez kontakt z wydziałem odpowiedzialnym za jej realizację, w Biuletynie Informacji Publicznej, w punktach obsługi klientów, a w niektórych przypadkach bezpośrednio na formularzach wypełnianych przez klientów Urzędu.

Opublikowano: 01 marca 2019 10:25

Kategoria: Obowiązki informacyjne

Załączniki:

Klauzula informacyjna - Prawo o aktach stanu cywilnego [78.38 KB]

Klauzula informacyjna - Dowody osobiste [72.84 KB]

Klauzula informacyjna - Ewidencja ludności [74.01 KB]

Klauzula RODO - MPZP [54.72 KB]

Ogólna klauzula informacyjna RODO [53.76 KB]

Wyświetleń: 8529

Gmina Dmosin

Realizacja: IDcom.pl